OFICINA LOCAL DE TERRASSA
L’any 2005 es va signar el primer conveni de col·laboració entre el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat i l’ Ajuntament de Terrassa, relatiu a la implantació en el municipi d’una OFICINA D’HABITATGE. En definitiva aquest conveni venia a substituir els anteriors convenis d’Oficina Mixta de rehabilitació, en la que ambdues administracions col·laboraven per a impulsar campanyes per facilitar els ajuts públics per a la rehabilitació d’edificis i habitatges, i a l’hora també ha servit per reconèixer i dotar de més mitjans la tasca que Habitatge Terrassa ja venia desenvolupant d’oficina única d’atenció a la ciutadania en matèria d’habitatge.
Dins d’aquesta oficina s’inclou el Servei de Mediació per al lloguer social. Aquest servei es va iniciar a Terrassa l’any 1999 com a Servei Jove d’Habitatge i, partir del 2003, es va ampliar a altres col·lectius amb dificultat d’accés a l’habitatge.
També l’any 2005, en el marc del nou Pla català pel Dret a l’Habitatge 2004-2007, es va signar un Conveni de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya (mitjançant la Direcció General d’Habitatge i la Secretaria General de Joventut), Adigsa, l’Ajuntament de Terrassa i la Societat Municipal d’Habitatge de Terrassa, per la posada en marxa – en el cas de Terrassa per al manteniment i consolidació – del Programa de mediació per al lloguer social.
Aquest Servei de Mediació a l’actualitat el gestionen 3 persones i manté vius 820 contractes de lloguer.
L’any 2008 es va traslladar la seu de la Societat Municipal d’Habitatge, que gestiona l’Oficina Local d’Habitatge, per tal de millorar l’atenció als ciutadans i poder oferir un plus de qualitat en el servei. Concretament, es va obrir la nova Oficina al Vapor Gran de Terrassa, amb una recepció amb capacitat per mantenir 4 persones d’atenció al públic amb taula, on el ciutadans poden ser atesos asseguts i de forma individualitzada, i 4 sales de visites.
Durant els darrers exercicis s’han realitzat les tasques que es detallen:
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
Total
Ajut accés a l’hab. i altres gestions
0
119
21
21
45
27
111
344
Cèdules Habitabilitat
421
454
523
664
660
674
655
4.101
TEDI
169
78
73
84
45
34
0
483
Informes Int. Idoneïtat
43
15
7
18
15
26
0
124
Ajuts Rehabilitació/Ascen.
73
93
82
54
79
41
0
422
Ajuts Lloguer
72
144
344
972
958
1.200
699
4.389
RBE
1.176
561
616
579
2.932
Contractes de lloguer celebrats a través del Servei de Mediació:
Total anual
2003
236
2004
243
2005
185
2006
171
2007
171
2008
276
2009
270
2010
294
2011
253
Total
2.099
El nombre de visites ateses també s’ha anat incrementant any rere any, de forma que s’han triplicat des del 2005 al 2011:
Visites ateses
2005
13.484*
2006
14.832*
2007
12.543*
2008
15.461*
2009
26.445**
2010
31.723**
2011
40.969**
Total
155.457
* Presencials, telefòniques i telemàtiques.
** els anys 2009, 2010 i 2011, més de 20.000 atencions son presencials, i la resta, telefòniques o telemàtiques.
Aquest darrer any 2012 hem fet 20.158 atencions personals (12.360 presencials i 7.798 telefòniques).
Els serveis de l’Oficina Local que hem gestionat durant 2012, a 30 de novembre són els següents:
Cèdules d’habitabilitat:
Està gestionat per una administrativa i una tècnica i s’han tramitat 430 cèdules.
Ajuts per al pagament del lloguer:
Hem gestionat 520 expedients, tenint en compte que només es podien tramitar els expedients que quedaven vius de l’any 2011.
Renda Bàsica d’Emancipació:
El gestionen 2 persones i mantenim 1.256 expedients vius.
Registre de Sol·licitants d’Habitatges de Protecció Oficial:
Hi consten inscrits 2.985 sol·licitants, d’aquest s’han inscrit 960 en aquest 2012.
Rehabilitació:
Està gestionat per una administrativa i una la mateixa tècnica responsable de la tramitació de les cèdules d’habitabilitat. Aquest 2012 s’han tramitat 2 expedients d’ajuts, 7 expedients d’Informes Tècnics d’Edificis i 3 expedients d’Informes Interns d’Idoneïtat.
Modalidad Oficina local de vivienda